Skip to main content

Ομαδική εικαστική έκθεση με θέμα: "Διαλεκτική με τη Μινωική Τέχνη"

Τετάρτη 9 - Σάββατο 19 Οκτωβρίου 2024
Γκαλερί 3ου Ορόφου
Εγκαίνια: Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2024
Ωράριο έκθεσης:
Τρίτη - Πέμπτη - Παρασκευή: 11.00 - 14.30 & 17.30 - 20.00
Τετάρτη & Σάββατο: 11.00 - 14.30
Είσοδος Ελεύθερη

Εικοσιεννιά Έλληνες εικαστικοί δημιουργούν έργα τέχνης εμπνευσμένα από τον μινωικό πολιτισμό δηλώνοντας με τον τρόπο αυτό τη στήριξη τους στην προβολή της
πολιτιστικής μας κληρονομιάς σε διεθνές επίπεδο: Γιάννης Αδαμάκης, Μαργαρίτα Βασιλάκου, Νίκος Βισκαδουράκης, Δήμητρα Γούναρη, Δικαία Δεσποτάκη, Μαρία Ζιάκα, Σαράντης Καραβούζης, Μαριγώ Κάσση, Μαρίνα Κουτσοσπύρου, Έλενα Κυρκιλή, Ελένη Λύρα, Πένη Μαναβή, Μιχάλης Μανουσάκης, Ευστρατία Μαχαιρίδη, Κλεοπάτρα Μουρσελά, Ρούλη Μπούα, Σοφία Παπαδοπούλου, Ηλίας Παπαηλιάκης, Μαρία Πάστρα,Σπυριδούλα Πολίτη, Κωνσταντίνος Ράμμος, Άγγελος Σκούρτης, Σωτήρης Σόρογκας, Βασίλης Σούλης, Κώστας Σπανάκης, Γιάννης Στεφανάκις, Μαίρη Σχοινά, Δέσποινα Τσάκνη, Αλέκος Φασιανός. (επιμέλεια έκθεσης: Ελένη Μεθοδίου).

Η εκδήλωση αυτή εντάσσεται στις δραστηριότητες της Επιτροπής Πρωτοβουλίας για την ανάδειξη των Μινωικών Ανακτόρων (Ζάκρος, Κνωσός Φαιστός, Μάλια, Ζώμινθος, Κυδωνία) ως Παγκόσμιων Μνημείων της UNESCO, με σκοπό την ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης για τον μινωικό πολιτισμό. Στις συνθήκες του σημερινού παγκόσμιου περιβάλλοντος, η Παγκόσμια κληρονομιά αντιμετωπίζει σοβαρές απειλές και η ενεργός συμμετοχή της κοινωνίας των πολιτών, ως συμμετοχική δημοκρατία, στη βιώσιμη ανάπτυξη και στην προστασία της πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς θεωρείται σημαντική σύμφωνα με τις Διακηρύξεις και Αποφάσεις Διεθνών Διασκέψεων.
Οι Έλληνες εικαστικοί, που συμμετέχουν στην έκθεση, συνδιαλέγονται με όλες τις εκφάνσεις του μινωικού πολιτισμού και μετουσιώνουν στοιχεία της μινωικής τέχνης στα έργα τους φιλτραρισμένα και ιδωμένα μέσα από τη μοναδική καλλιτεχνική τους ταυτότητα.
Πέντε θεματικές ενότητες (τα μινωικά ανάκτορα, η μινωική γραφή, το ελαιόδενδρον στη μινωική Κρήτη, η τεχνική και η θεματική των μινωικών τοιχογραφιών) με τη μορφή εποπτικού υλικού αναπτύσσονται εντός του εκθεσιακού χώρου και ομαδοποιούν διακριτικά τα έργα σύγχρονης τέχνης, ώστε ο επισκέπτης να γίνεται μέτοχος μιας διαλεκτικής σχέσης, που αποδεικνύει πως η αρχαία τέχνη παραμένει πάντα επίκαιρη, αρκεί να ιδωθεί μέσα από ένα νέο πρίσμα.
Παράλληλα ο επισκέπτης ευαισθητοποιείται να ενημερωθεί περαιτέρω για τη μινωική τέχνη με σκοπό να διαμορφώσει μια πληρέστερη εικόνα για τον μινωικό πολιτισμό, ο οποίος θεωρείται ένας από τους λαμπρότερους του προϊστορικού Αιγαίου.
Επίσης, μια βιντεοπροβολή παρακολουθεί την επιρροή των αναστηλώσεων Εvans, που αντιστοιχούσαν με την εποχή Belle Époque και Art Nouveau καθώς και με τα κινήματα του μοντερνισμού, σε όλες τις επονομαζόμενες Καλές Τέχνες με αποτέλεσμα την ευρείαδιάδοση του  μινωικού πολιτισμού.
Τέλος, η ιδιαιτερότητα και η παγκόσμια ακτινοβολία του κρητικού πολιτισμού έγκειται αναμφίβολα στη ρίζα της δημιουργίας του, όπως αναφέρει ο Οδυσσέας Ελύτης σε ένα από τα τελευταία έργα του (Τα δημόσια και τα ιδιωτικά), καθώς δημιουργήθηκε και μπήκε στην ιστορία όχι με πολέμους, αλλά στη ζωή με τον ήλιο στην κοιλιά. “Όπως συνηγορούν έμμεσα όλα τα έργα τέχνης που μας άφησαν. Από τις νωπογραφίες αρχινώντας, όπου η χρωματική αντίληψη εκδηλώνεται με μιαν αθωότητα που χρειάστηκε να περάσουν χιλιετίες όχι καν για να την ξαναβρούμε, αλλά με κόπους και με γνώση να την ξαναφτιάξουμε περνώντας ύστερα στους απείρου ποικιλίας δακτυλιόλιθους, αυτά τα ωάρια ενός κόσμου μαγικού […]”

Χορηγός επικοινωνίας

Leave a Reply