Ρεσιτάλ πιάνου του Ευάγγελου Σαραφιανού
Παρασκευή 13 Οκτωβρίου 2023
20.30, Κεντρική Αίθουσα
Ο διακεκριμένος πιανίστας Ευάγγελος Σαραφιανός επιστρέφει στην Ελλάδα και στην αίθουσα του Φιλολογικού Συλλόγου Παρνασσός μετά από επτά χρόνια, σε ένα ξεχωριστό ρεσιτάλ δεξιοτεχνίας με έργα Μπετόβεν και Σούμαν.
Το απαιτητικό πρόγραμμα που θα ερμηνεύσει ο διακεκριμένος Έλληνας σολίστ περιλαμβάνει δύο μεγαθήρια της πιανιστικής φιλολογίας. Η Σονάτα έργο 106 του Μπετόβεν, κατά γενική ομολογία το αποκορύφωμα της πιανιστικής του σύνθεσης, γνωστή σαν «Μεγάλη Σονάτα για το Hammerklavier», αποτελεί ένα από τα πιο δύσκολα έργα του πιανιστικού ρεπερτορίου. Στις ακραίες προκλήσεις τεχνικής, τις ερμηνευτικές δυσκολίες που παρουσιάζει και τα ασυνήθιστα αποθέματα ψυχικής και πνευματικής αντοχής που απαιτεί από τον εκτελεστή οφείλεται και το ότι παίζεται σπάνια. Στη Φαντασία έργο 17 του Σούμαν, μια από τις πιο φλογερές αλλά και εκστατικές στιγμές της πιανιστικής ποίησης, ο συνθέτης εμπνέεται από τον έρωτά του με την Κλάρα Βικ, που αργότερα έγινε γυναίκα του, σε μια εποχή ανεκπλήρωτης ένωσης λόγω κοινωνικών εμποδίων. Ίσως το πιο παθιασμένο αλλά και εχέμυθο έργο του συνθέτη. Ο Ευάγγελος Σαραφιανός, γεννήθηκε στο Κάιρο. Από τις πρώτες του κιόλας εμφανίσεις, σε Ελβετία και Ιαπωνία ο καλλιτέχνης απέσπασε
διθυραμβικές κριτικές και κέρδισε τη διεθνή αναγνώριση. Ακολούθησαν συναυλίες στην Ευρώπη, τον Καναδά και την Αίγυπτο, που κατέκτησαν κοινό και κριτικούς. Στα εγκαίνια της Όπερας του Καΐρου, το 1989, ο Τύπος χαρακτήρισε την ερμηνεία του της Σονάτας του Liszt ως «φως ανώτερο», ενώ κατά τη διάρκεια περιοδείας του στην Ιαπωνία το μεγαλύτερο περιοδικό κριτικής της χώρας έγραψε: «μουσική που αιωρείται και μετά την παράσταση». Σπούδασε στο Ωδείο Αθηνών με τον Γ. Αρβανιτάκη, απ’ όπου αποφοίτησε με δίπλωμα και α΄ βραβείο παμψηφεί. Παράλληλα, φοίτησε στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Πατρών (1978-1983) του οποίου είναι απόφοιτος. Με υποτροφία του Διαγωνισμού «Τζίνα Μπαχάουερ» στην Αθήνα, συνέχισε στη Μουσική Ακαδημία της Βασιλείας και αποφοίτησε το 1987 με το Solisten-Diplom. Το 1986 βραβεύτηκε στον πανελβετικό Διαγωνισμό “Piano 80” Winterthur, και έλαβε την υποτροφία του Ιδρύματος «Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης».
Την περίοδο 1987-1991 ασχολήθηκε με ιστορικά όργανα (Hammerklavier, τσέμπαλο, Clavichord) στην Schola Cantorum Basiliensis και στο Conservatoire της Λωζάννης, απ’ όπου πήρε δίπλωμα στο τσέμπαλο. Οι δραστηριότητές του περιλαμβάνουν διάφορους καλλιτεχνικούς τομείς: Ατομικά ρεσιτάλ και εμφανίσεις ως σολίστ με Ορχήστρες και Σύνολα Μουσικής Δωματίου στην Ευρώπη, την Ιαπωνία, τον Καναδά και την Αίγυπτο. Ζωντανές αναμεταδόσεις 5 κοντσέρτων του Μπαχ στο ραδιοφωνικό σταθμό της Ελβετίας DRS II με την Kammerorchester Basel , CD με την Cantando. Τον Σεπτέμβριο του 1997, σε περιοδεία στην Ιαπωνία, συμμετείχε στο Φεστιβάλ του «Γιοσίντα Σάνσο» στο Κιότο, όπου του απονεμήθηκε ο «τιμητικός τίτλος του αρχιμουσικού». Το 1999 σε περιοδεία στο Τόκιο, τηv Οσάκα, το Κιότο και την Κόμπε ερμήνευσε έργα Σοπέν για τα 150 χρόνια από το θάνατο του συνθέτη υπό την αιγίδα της πολωνικής και της ελβετικής πρεσβείας. Το 2000 έπαιξε στο Τόκιο, υπό την αιγίδα του δήμου Shinjuku της πόλης του Τόκιο, για τα 100 χρόνια διπλωματικών σχέσεων Ελλάδας-Ιαπωνίας. Έχει συνεργαστεί με ένα από τα μεγαλύτερα καλλιτεχνικά πρακτορεία της Ιαπωνίας (ΜΙΝ-ΟΝ) όπου έχει κάνει συνολικά πάνω από τριάντα εμφανίσεις.
Στην Ελλάδα τον ακούσαμε, μεταξύ άλλων, με το κοντσέρτο σε ρε ελάσσονα του Μπαχ (Καμεράτα), το 3το κοντσέρτο του Ραχμάνινοφ (ΚΟΘ) τα κοντσέρτα του Σοπέν (ΚΟΑ, Σολίστες της Πάτρας,) το 2ο του Σαιν Σανς (Ορχήστρα Νέων Ζυρίχης) καθώς και με το Κουαρτέτο Αμάρ. Έχει δώσει masterclasses στην Ιαπωνία (Showa University), τον Καναδά (Université de Sherbrooke) και την Ελλάδα. Την περίοδο 1996-1998 διετέλεσε Καλλιτεχνικός Συνδιευθυντής των Διεθνών Μουσικών Ημερών «Bohuslav Martinu» στη Βασιλεία.
Έχει συνεργασθεί με διεθνούς φήμης σολίστ όπως οι: Ιβάν Μονιγκέττι, Ζαν-Ζακ Κάντοροφ, Ράφαελ Όλεγκ και Γκόρνταν Νίκολιτς. Με έδρα τη Βασιλεία διδάσκει στο Konservatorium της Ζυρίχης, και την Μusikschule της Musik-Akademie Basel , θέσεις που του δόθηκαν μετά από διαγωνισμό, περί των 100 υποψηφίων εκάστοτε. Πρόγραμμα: L.V. BEETHOVEN-Σονάτα αρ. 29, έργο 106 (Groose Sonate für das Hammerklavier). R. SCHUMANN-Φαντασία, έργο 17.
Πληροφορίες εισιτηρίων/Τιμές: Διακεκριμένη: 15€
Γενική είσοδος: 12€. Μειωμένο: 10€ (Φοιτητικό, Ανέργων, ΑμεΑ). Υπηρεσία Εισιτηρίων-Εκδοτήριο: Πανεπιστημίου 39. Τηλεφωνικά: 210 7234567. Online: www.ticketservices.gr